سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:1 » Yesterday hit:1 » All hit:6015
  • فناوری اطلاعات
    » About Us » My logo
    فناوری اطلاعات

    » Day Links » My Archives » My Music
    »» اطلاعات بلوتوث کامپیوتر »» date:86/11/13 «» 10:0 ع

    ?اطلاعات بلوتوث کامپیوتر?

     

     

    ¯   بلوتوث : یک تهدید امنیتی !

    فعلا مبحث امنیت بلوتوث یک مبحث مهجور و بی سر وصدایی هست. شاید یکی از دلایل آن این است که مردم فکر میکنند در فواصل کم  نیازی به امنیت نیست. اخیرا یکی از نظریات مطرح شده درباره بلوتوث اینست که آنرا  بزرگترین پارازیت امنیتی صنایع  کامپیوتری میدانند و طرفداران این نظریه معمولا وسیله ای که این تکنولوژی را بهمراه خود داشته باشد را نمیخرند !!

     

    ¯   بلوتوث چیست و چگونه کار می کند ؟

    کاربران حرفه ای زیادی هستند  که حتی به بلوتوث فکر هم نمی کنند  با اینکه امروزه بلوتوث بر  روی اکثر لپ تاپ ها فعال است. البته تعداد این کاربران چندان کم هم نیست ! در آغاز بلوتوث با سر وصدای زیادی به بازار عرضه شد. شعارهایی که اکثر آنها مبنی بر این بود که ما از شر کابل های پیچیده و درهم وبرهم خلاص می شویم. ولی ظاهرا هنوز بلوتوث مورد توجه اکثریت قرار نگرفته است. از سیستم های مبتنی بر بلوتوث تا حالا محصولاتی نظیر( IPAQ )  ها مورد توجه قرار گرفته اند. چرا که کاربران می توانند به راحتی این سیستم ها را حمل کنند و با کیبورد ها پرینترها و هدست های قابل حمل از زندگی لذت ببرند. در حقیقت برای ابزارهای قابل حمل که پورت های زیادی روی خود ندارند بلوتوث مورد توجه شدید قرار گرفته است. موبایل های مبتنی بر بلوتوث به شما اجازه می دهند که به یک ( PDA ) یا کامپیوتر قابل حمل  متصل شوید  و بدرون اینترنت شیرجه بزنید !

    بلوتوث طراحی شد تا پایه ای برای شبکه های شخصی باشد. ) ( Personal Area Network راه حلی برای ارتباطات نزدیک دستگاه های مختلف. برد انتقال بلوتوث از 1 متر شروع می شود و تا 100 متر هم می تواند ادامه پیدا کند. البته این برد بستگی کامل به قدرت کلاس و وسیله دارد. قدرتمند ترین وسیله (کلاس 1) می تواند تا 300 فوت فاصله را ساپورت کند. تقریبا مثل شبکه های ( WI-FI )  .

    بلوتوث اطلاعات را روی فرکانس موج ( GHz ) 2.4 منتقل می کند. سرعت انتقال هم حداکثرMbps)  ( 1 است که خیلی کمتر از شبکه های  ( Wi-Fi ) می باشد و از پروتکل    Link Manager Protocol ) (    برای ارتباط بین دستگاه ها استفاده  می کند.امنیت در بلوتوث...

     

    ¯ 



    امین فدائی
    »» comments ()

    »» Posts Title  
    سیستم ها ی مخابرات فیبر نوری
    [عناوین آرشیوشده]